wtorek, 14 lutego 2012

Gdzie jest Zbyszek?

Był kiedyś taki internetowy komiks (webkomiks), który żartobliwie i celnie komentował codzienne życie dwóch kumpli z irlandzkiej budowy. Ten rudy to Seamus - Irlandczyk w dresie i ze złotym łańcuchem na klacie, a ten z wąsami i szarym sweterku to Zbeschek (Zbyszek).
  
 
Autorka komiksu - Eliza Bielewicz - mówi o swoich obrazkach: "Wyśmiewam stereotypy, drwię z nich. Dla wielu Irlandczyków przeciętny Polak mieszkający tutaj to robotnik, który nie potrafi posługiwać się angielskim. Z kolei wielu Polaków, nie wiem dlaczego, ma się niejednokrotnie za lepszych od Irlandczyków, których uważają za dresiarzy bez wykształcenia. Śmieję się z tego, bo doskonale wiem, że tak nie jest".
  
 
Komiks ukazywał się w latach 2007-2009. Odkąd budowy w Irlandii znikły a Zbyszek wrócił do Polski, trochę mi brakuje tej formy rozrywki. Warto zauważyć, że komiks ukazywał się tylko w wersji angielskiej. Strona Seamusa i Zbeschka ma znamienny tytuł "I took your jobs" co się tłumaczy jako "zabrałem ci pracę".
 

Ciekawe jak teraz wspominają te czasy różne Seamusy i Zbyszki (czy jak kto woli Mariany). Mnie akurat wzięło mnie na wspominki, dlatego dziś przypominam komiks Elizy. Kiedyś również sam pokusiłem się o satyryczne skomentowanie tych czasów. KLIK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...