wtorek, 14 sierpnia 2012

Connemara 100 - Ultramaraton

foto ze strony  http://www.connemara100.com/
Connemara 100 czyli bieg na sto mil odbył się w ostatni weekend. Akurat jechałem do Clifden na nocleg, mijałem co kilka kilometrów biegaczy, każdemu towarzyszył z tyłu samochód. Jeden z biegaczy był niepełnosprawny, jechał na wózku inwalidzkim. 100 mil to prawie 161 kilometrów. Dopiero w Clifden dowiedziałem się co to za bieg i pełen uznania czekałem na kolejnych zawodników na mecie. 

Każdy z zawodników musiał ukończyć bieg w ciągu 30 godzin i miał własną ekipę, która mu towarzyszyła jadąc za nim samochodem, zaopatrywała w wodę, jedzenie i zapewniała w razie potrzeby niezbędną pomoc. Jako trzeci dobiegł do mety Polak, z którym udało mi się zamienić kilka słów. Ukończył bieg po ponad 17 godzinach. Szacunek dla wszystkich uczestników.

na wyświetlaczu brakuje z przodu jedynki - oczekiwanie na pierwszego zawodnika po ponad 16 godzinach ultramaratonu.

8 komentarzy:

  1. od początku pobytu w deszczowej chylę czapki z głów wobec podejścia do sportu i aktywności fizycznej. Każdy coś trenuje lub chociaż chodzi na długie spacery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to mi imponuje, samotni rowerzyści w Wicklow, biegacze w każdym parku i tak dalej.

      Usuń
  2. Co za kondycję trzeba mieć do takiego biegu. Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sobie dość regularnie biegam. Tak trzy razy w tygodniu po niecałą godzinkę. Raz czy dwa w porywie ułańskiej fantazji nawet 10 km za jednym razem łyknąłem. Ale 160 kilosów to jest jakaś abstrakcja. Jakbym był w stanie przebiec ten dystans w 17 godzin, sprzedałbym samochód...

    OdpowiedzUsuń

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...