niedziela, 26 sierpnia 2012

Tall Ship na Loop Head

W czasie kiedy w Dublinie odbywał się festiwal Tall Ship Races, na zachodzie Irlandii, a dokładnie na samym końcu półwyspu Loop Head stanąłem przy kamiennym porcie aby podziwiać jedyny w swoim rodzaju kamienny żaglowiec.



Kadłub olbrzymiego statku stał tuż przy nabrzeżu, wzdłuż niego stało kilka osób, którym chciało się tak daleko zajechać. Nie widać było żadnej załogi. Ani masztów.



Uśpiony kolos był tak długi, że nie było szansy zrobić mu zdjęcia pokazującego go w całości. Szedłem wzdłuż krawędzi wysokiego brzegu uważając aby się nie ześlizgnąć i nie spaść.



Trawa tworzyła dziwne kępy, a może to był mech. Przyjrzałem się na zbliżeniu statkowi i dostrzegłem załogę. Wszyscy siedzieli ze zwiniętym żaglami w różnych załamaniach i owych kępach 
trawy. Wiało.



Ruszyłem dalej wzdłuż brzegu i kiedy zbliżałem się do końca statku usłyszałem z dołu ryk fal. Wyglądało na to, że kamienny okręt zaczyna odpływać.



I rzeczywiście - ujrzałem rufę, która zaczęła się powoli oddalać od brzegu. Zrobiłem jeszcze kilka zdjęć i wróciłem do samochodu aby się trochę wysuszyć. Deszczu tego dnia niebo nie żałowało.



Inne zdjęcia z imprezy tutaj.

15 komentarzy:

  1. Chyba brak mi wyobraźni. Początkowo ciężko mi było znaleźć statek. Czy on odpływa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa, rozgryzłaś mnie. Mnie ta skała skojarzyła się ze statkiem od pierwszego zdjęcia, które kiedyś zobaczyłem.

      Usuń
  2. robi wrażenie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto było moknąć. Piekne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ tam zielono! Nie chciałbym jednak z tego spaść ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam o skalistej wysepce ze schroniskiem i latarnią morską na południu Finlandii. Siedzą sobie na niej ludzie, nagrzewają saunę po żeglowaniu i wcinają wegetariańskie (!) jedzenie. Osobiście żałuję, że wywiało Cię akurat do Irlandii a nie do Finlandii.
    xbw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są też książki, po których chce się mieszkać w Irlandii. Jakoś do Finlandii nie zapałałem miłością.

      Usuń
    2. Bo Finlandia nie ma takiego PR :)

      Usuń
    3. A myślisz że ja tu przyjechałem z powodu PR?

      Usuń
    4. No wiem, że nie. Masz w stosunku do Irlandii to samo co ja w stosunku do Finlandii.

      Usuń
  6. Witam po przerwie urlopowej :)
    Widoki cudne, co dla mnie nowością nie jest :)
    Pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idę zagrać w totka na te wojaże,hj

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajna relacja...mam slabosc do zdjec, moze dlatego tak mi sie pdoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tu pięknie *.* Twój blog podsyca jedynie moje marzenia by tam zamieszkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym mieć bliżej do zachodniego wybrzeża, bo takich zakątków tam dużo więcej niż na wschodnim.

      Usuń

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...