środa, 25 lipca 2012

Dolmen z Malahide

Dostałem cynk od Kasi, że w Malahide stoi jakiś dolmen, więc przy okazji szukania skrytek w Malahide i Donabate wpadłem aby go sprawdzić. Nie miałem go w swojej bazie starożytnych kamieni, więc podejrzewałem, że to podróba.



Okazało się, że nie jest oryginalny (tzn. nie ma 5 tysięcy lat). Jak na moje oko pionowe kamienie były zbyt równe, ale mogłem się mylić. 
Nie musiałem się jednak niczego dalej domyślać, ponieważ w pobliżu kręcił się właściciel posesji z kosiarką, więc podszedłem by zapytać o historię dolmenu.  

Okazało się, że żona Patricka jest miłośniczką dolmenów i kazała go sobie postawić na środku trawnika przed domem. A ponieważ pochodzi z wyspy Achill to kazała przywieźć te kamienie właśnie z Achill. I tak 10 lat temu Patrick wraz z braćmi oraz z pomocą dźwigu ustawili ośmiotonowy dolmen i teraz jego żona ma przed domem trochę rodzinnej wyspy Achill, trochę prehistorii a kawałek dalej - Morze Irlandzkie. 

O podobnym współczesnym dolmenie pisałem już wcześniej o tutaj. A w Malahide byłem wraz z Panem Szczepankiem i Szczepanem Wędrownym. Oprócz sprawdzenia dolmenu znaleźliśmy 13 skrytek z różnymi skarbami, po czym leżąc w trawie nagraliśmy pasjonujący podcast (czyli audycję o geocachingu) a czym będzie w następnej notce już wkrótce. 

6 komentarzy:

  1. Podpadł mi ten dolmen od początku, bo po pierwsze podpada już z samego wyglądu, po drugie sporo błąkałam się po Malahide i nie widziałam tam żadnego dolmena.

    To właśnie w Malahide napiłam się prawdziwej irish z nalaną whiskey od serca. Po kilku łykach wiedziałam, że zabawię tam nieco dłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rose, dolmena tego "znam" od 4 lat czyli odkąd zamieszkałam w Malahide. Jest tak duży, że nie da się go nie zauważyć :) Aby następnym razem udało Ci się na niego "wpaść" gdy będziesz w Malahide podaję namiary http://tiny.cc/2z53hw

      Usuń
  2. czyli jednak sztuczny :) Widzę, że trafiłeś :) Fajnie, że udało Ci się pogadać z właścicielem

    OdpowiedzUsuń
  3. magiczne te miejsca ktore pokazujesz !

    OdpowiedzUsuń

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...