wtorek, 21 grudnia 2010

Jeszcze jeden najstarszy pub - The Cock Tavern


Przyzwyczaiłem się do tego, że czego tu nie mijam, to jest NAJ. Tym razem zatrzymałem się przy pubie The Cock Tavern w Gormanston na granicy hrabstwa Meath, w pobliżu Balbriggan, prawie nad morzem, krzyczał już z daleka, że jest najstarszy. 


Barman potwierdził, bo co innego mógł zrobić. Mógł nie wiedzieć, że najstarszy pub w Irlandii jest w Athlone i to starszy o jakieś 500 lat. Powiedział mi, że najstarsza i oryginalna część pubu jest za tymi drzwiami, gdzie jest właśnie mecz Portugalia – Finlandia. Obejrzałem sobie spalonego w ostatniej minucie, a obok mnie farmerzy albo rybacy rżnęli w karty. 
 
Pub, do którego dziś nie zapraszam jest raczej nudny. W najstarszej części, gdzie kiedyś rybacy, szmuglerzy i pasterze kończyli pracę teraz starzy Irlandczycy leniwie sobie gaworzą, grają w pokera i patrzą na futbolowy telebim. Stół do bilarda stoi pusty. Na ścianach jakieś malunki sprzed kilku lat. Ogólnie jest drętwo dla kogoś, kto wpadł tylko na szklaneczkę guinnessa. Ducha wieków tu trudno poczuć. Sala obok jest pięknie naszykowana na jakieś wesele za dwa dni, pusto. Z zewnątrz pub też nie wygląda zbyt zachęcająco. Strzechy już dawno nie ma. 

 
Pub w Gormanston może nie wygląda najlepiej, ale był świadkiem sporego kawałka historii Irlandii. Stacjonowali tu Normanowie, potem żołnierze Cromwella, na koniec wojownicy swojej słusznej protestanckiej sprawy. Może jest to nawet jakieś ważne miejsce, bo kilometr dalej jest Army Camp, gdzie mnie nie wpuścili. Widziałem wojskowych z karabinami, biegiem wracali znad morza. Sami chcieli, to biegają, tu służba wojskowa jest dla tych co chcą. 

 
Jeżeli już ktoś tu przyjedzie, to może zajrzeć do krytego strzechą pubu po drugiej stronie ulicy, Huntsman Inn. Nie jest stary, ale przynajmniej ładnie wygląda i grają tam dobrą muzykę. I jest pokryty świeżą strzechą :)

 
Też jest pustawy, nawet w piątek wieczorem. Z budki telefonicznej na sali U2 można zawołać taksówkę. W sobotę wieczorem jest fajna muzyka na żywo. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...